Let op "Besparen kan"
Sinds eind april 2021 worden veel deelnemers telefonisch lastig gevallen door een callcenter genaamd ‘Besparen kan’, wat energiecontracten van Budget Energie aan u probeert te verkopen.
Het blijkt te gaan om een poging oude klanten van Budgetenergie terug te halen, maar ook als u daar nooit klant bent geweest is deze mail van belang. Men biedt u (zogenaamd) scherpe tarieven met een welkomstbonus. Deze aanbieding is echter totaal niet interessant omdat de bijbehorende tarieven hoger zijn dan uw huidige contract. De “welkomstbonus” maakt dat bij lange na niet goed.
Ons advies is daarom: niet zonder meer op ingaan!
U kunt een dergelijke poging als volgt herkennen. De bellers suggereren dat u met uw (oude) leverancier spreekt en willen daarmee graag bereiken dat u in de ‘vertrouwensmodus’ komt. Daarna begint het spel waarbij u steeds op het verkeerde been wordt gezet. In onderstaande link vertellen wij u hoe dat in zijn werk gaat:
Link: Hoe wordt u verleid in te gaan op een telefonisch aanbod?
Wilt u niet meer lastiggevallen worden door dit soort partijen?
Hebt u de verkoper aan de lijn? Geef tijdens het gesprek aan dat het bedrijf u niet meer mag bellen. Vertel dat u gebruik maakt van het ‘recht van verzet’.
De verkoper aan de lijn moet dit meteen voor u regelen. Het bedrijf mag u dan in de toekomst niet meer bellen. Deze nieuwe wettelijke regeling komt per 1 juli dit jaar in de plaats van het bel-me-niet register maar u kunt er nu al gebruik van maken.
Heeft u per abuis geaccepteerd en bent u benadeeld?
U kunt binnen 14 dagen na het afsluiten (wettelijke bedenktijd) het contract opzeggen.
Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact met ons op.
Wellicht is het voor u interessant onze vorige nieuwsbrief “Pas op, oplichters zijn weer uit op uw energiecontract!” nog even na te lezen.